Verzendkosten, levertijd & bezorging
Alle informatie met betrekking tot verzendkosten, levertijd & bezorging vind je hieronder.
Verzendkosten
Plant & Grow brengt onderstaande verzendkosten in rekening voor zowel Nederland als België.
Pakket zendingen (pakketdienst)
Bestellingen onder € 125,- | € 8,95 verzendkosten
Bestellingen boven € 125,- | Gratis verzending!
Pallet zendingen (vrachtwagen)
Bestellingen onder € 350,- | € 39,95 verzendkosten
Bestellingen boven € 350,- | € 19,95 verzendkosten
Op iedere product pagina staat bij 'planteigenschappen' de verzendmethode weergegeven (pakket of pallet).
Levertijd
De levertijd bedraagt 1 tot 5 werkdagen na ontvangst van betaling. De verpakkingstijd hiervan inclusief transport naar de klant is doorgaans minder dan 24 uur. Bestellingen die op vrijdag verzendklaar worden gemaakt worden doorgaans op zaterdag geleverd.
Mocht het door omstandigheden niet mogelijk zijn de bestelde tuinplanten binnen 5 werkdagen te leveren, dan wordt je daarvan via de orderstatus pagina, per e-mail of telefonisch op de hoogte gebracht. De orderstatus van je bestelling en de verwachte leverdag kun je inzien door in te loggen op onze orderstatus pagina.
Verzending
Plant & Grow maakt voor pakket zendingen gebruik van DPD. Grote tuinplanten en bomen worden op een pallet verzonden en door een vrachtwagenf (ook kleine vrachtwagen mogelijk) bij je thuisbezorgd. Zodra wij je bestelling compleet hebben wordt deze ingepakt en verzendklaar gemaakt. Op dezelfde dag zal de bestelling ook nog worden verstuurd. Vanaf dat moment ontvang je van ons een e-mail (bestelling staat klaar voor verzending) met bijbehorende track & trace code. Onder normale omstandigheden vindt levering de volgende werkdag plaatst. Bestellingen die op vrijdag verzendklaar worden gemaakt worden doorgaans op zaterdag geleverd.
De verpakkingstijd van de planten inclusief bezorging bij onze klanten is doorgaans minder dan 24 uur, hierdoor blijven de planten in topconditie. Zelfs een langere verpakkingstijd bij eventuele vertragingen is mede door onze manier van verpakken geen enkel probleem.
Verpakking
Als we ergens trots op zijn bij Plant & Grow, dan is dat wel onze eigen, unieke en zelf ontwikkelde verpakking. Na vele jaren van (door)ontwikkeling en research hebben we een verpakking ontwikkeld die het mogelijk maakt om planten onbeschadigd en snel via de pakketdienst bij je thuis te laten bezorgen. Plant & Grow is de enige plantenwebshop die deze verpakking gebruikt. Onze plantverpakking is dan ook:
- Schokbestendig waardoor planten onbeschadigd geleverd kunnen worden
- Vochtbestending
- Gemaakt van FSC gecertificeerd karton
- Volledig plastic vrij
- Volledig opnieuw recyclebaar
We versturen de planten met voldoende vocht zodat ze tijdens het transport niet uitdrogen. Hierbij gaat onze voorkeur uit naar een eerder wat ‘droge(re)’ grond dan te nat, zeker omdat de plant in de verpakking nauwelijks vocht verliest. Uitdroging is dan ook uitgesloten. We verpakken onze planten liggend en geklemd met onze eigen ontwikkelde trays. Op deze manier kunnen we meerdere planten, gestapeld per doos versturen. Voor meer informatie over het verpakken van de planten, zie onze pagina 'Hart voor groen, met liefde verpakt'.
Bezorging
Je ontvangt van Plant & Grow altijd vooraf bericht wanneer de bestelling geleverd wordt. Tevens kun je via onze orderstatus pagina ook vooraf al zien wat de verwachte leverdag is. Op de dag van levering zelf ontvang je in de ochtend een e-mail (controleer je spam-box) over het tijdstip van levering. Zo weet je binnen een tijdsvak van een uur (bijvoorbeeld tussen 10:00 en 11:00 uur) wanneer je bestelling geleverd gaat worden. Weet je dan al dat je niet thuis bent? Volg dan de instructies op uit de e-mail van onze pakketbezorger. Je hebt hierbij de mogelijkheid om:
- het bezorgadres of de bezorgdag te wijzigen,
- het pakket te laten bezorgen bij een afhaalpunt in de buurt of
- neerzettoestemming te geven (bijvoorbeeld onder de carport of bij de voordeur).
Voor bezorging op een van de Waddeneilanden rekenen wij een eenmalige toeslag van €7,50 per bestelling.
Plantcondities bij levering
De planten die Plant & Grow aanbiedt komen rechtstreeks uit de kwekerij en worden pas aangeboden als ze door de kwaliteitseisen van de kweker zijn gekomen. Vervolgens volgt er door Plant & Grow een tweede kwaliteitscontrole. Lees hieronder aanvullende informatie met betrekking tot de plantcondities bij levering:
1. Het doel van de kweker is om een zo'n kwalitatief mogelijk product te kweken. Hierbij is een mooi vertakte plant met een gezond en degelijk wortelgestel belangrijker dan 'een grote plant met veel bloemen'. In sommige gevallen zal de kweker zijn planten juist extra snoeien want, snoeien doet groeien! Hoewel de plant er soms na het snoeien tijdelijk even minder mooi uitziet, komt dit de kwaliteit van de plant ten goede. De plant zal namelijk mooier vertakken waardoor de plant voller wordt en een beter wortelgestel ontwikkelt. Het voorwerk wat de kweker dus verricht, komt in jouw tuin pas tot zijn recht. Houdt er dus rekening mee dat sommige planten bij levering, kortgeleden in de kwekerij gesnoeid kunnen zijn.
2. Plant & Grow levert jaarrond planten. Houdt hierbij rekening dat planten levende producten zijn die per seizoen (enorm) kunnen verschillen in uiterlijk (foto's kunnen afwijken van de werkelijkheid). Denk hierbij aan bloei, grootte of kleur van de plant. De genoemde planthoogtes zijn dan ook gemiddelde over het gehele jaar gezien. Sommige planten sterven in het late najaar en winter bovengronds af, andere zijn net uitgebloeid of kunnen verkleuren en/of de bladeren verliezen. Dit zijn allemaal natuurlijke verschijnsels wat niets zegt over de kwaliteit van de plant. Daarbij is het tijdstip van opkweek in de kwekerij van invloed hoe de plant eruit ziet en de manier van opkweken (in kas of open lucht). Voor meer informatie, zie ons blogbericht: Plantcondities bij levering: waar moet je rekening mee houden?
Afhalen bij een DPD afhaalpunt in de buurt
Je kunt je bestelling bij een afhaalpunt in de buurt laten bezorgen. Met ruim 1.600 afhaalpunten is er altijd wel één in de buurt. Deze optie, afhalen bij een DPD parcelshop (afhaalpunt), kun je tijdens het bestelproces aangeven.
Benieuwd wat jouw dichtstbijzijnde afhaalpunt is? Bekijk de afhaalpunten voor Nederland hier of de afhaalpunten in België hier. Afhaalpunten in de buurt worden getoond aan de hand van jouw postcode, woonplaats en/of straatnaam.